Der kan være mange penge at spare via mobilabonnementet. Vi viser dig hvordan.

I over 20 år har danske mobilkunder kæmpet en hård kamp om forbrugernes gunst. Der er så stor konkurrence på mobilmarkedet, at priserne er presset ned i et niveau, der var nærmest utænkeligt for bare få år siden. Men for dig som mobilkunde kan det faktisk blive endnu billigere.

Sammenlign prisen
For at komme i gang med pristjekket, kan du sammenligne prisen på dit nuværende abonnement med tilsvarende abonnementer hos andre selskaber. Du kan eksempelvis bruge mobilabonnement.dk Har du is i maven, kan du vente på diverse kampagnetilbud fra diverse selskaber, der af og til laver særlige abonnementer eller sætter prisen ned for at tiltrække kunder. Nogle gange lokker selskaberne med, at den lave pris gælder til evig tid. Sådan er det desværre ikke altid.

Læs også vores store guide til mobiltelefoni her

Underholdning
Nogle af mobilabonnementerne indeholder bare end bare taletid og data. Det kan være underholdningstilbud som Spotify, HBO Nordic, TV 2 Play og andre. Hvis du i forvejen betaler abonnement på nogle af de underholdningstjenester, kan du formentlig spare penge i sidste ende ved at vælge et mobilabonnement, hvor det er inkluderet.

Familierabat
De fleste mobilselskaber har familiepakker og rabatter, hvis du flytter mere end et mobilabonnement over til dem. Tager du hele familien med, kan der være flere penge at spare. Typisk vil alle familiemedlemmer kunne bruge de ekstra services og tilbud, som abonnementet giver adgang til

Ring til dit nuværende mobilselskab, før du forlader det.
Selskaberne hader at miste kunder, så mange af dem har lavet en fastholdelsesafdeling, hvis eneste opgave er at overtale de kunder, som er på vej over til konkurrenten, til at blive. Medarbejderne i fastholdelsesafdelingerne kan skrue på mange knapper for at overbevise dig om at blive: de kan give dig en billigere pris, mere taletid, mere data eller andre fordele. Hvis du har opdaget et billigere mobilabonnement end det du har nu, bør du ringe til fastholdelsesafdelingen i dit nuværende mobilselskab og fortælle det. I første omgang vil medarbejderen måske afvise at kunne skrue på noget, men er du insisterende vil de ofte give sig. Måske kan de tilbyde dig et abonnement, der er billigere eller bedre