Online markedsføring er traditionel markedsføring som foregår på internettet. Markedsføring er en bred betegnelse for de forskellige handlinger, en virksomhed kan foretage for at fremme salget af en idé, et produkt eller en serviceydelse.

Online markedsføring strækker sig over en lang række aktiviteter, heriblandt søgemaskineoptimering, konverteringsoptimering, e-mail markedsføring, sociale medier, pay-per-click og webanalyse. Hvis din virksomhed ønsker at arbejde målrettet med online markedsføring, er disse emner dermed yderst vigtige at håndtere.

 

Hvordan?

Som virksomhed kan det måske virke vanskeligt og uoverskueligt at skulle give sig i kast med at håndtere disse mange nye aktiviteter, men der er heldigvis hjælp at hente. Du kan hyre en kommunikationskonsulent eller alliere dig med et reklamebureau, som er professionelle inden for online markedsføring, og de kan hurtigt få dig og din virksomhed godt i gang med projektet. Besøg hjemmesiden https://www.markant-reklamebureau.dk/, hvis du ønsker hjælp allerede i dag.

 

Hvorfor?

At markedsføre sig online har til formål at få din virksomheds idé, produkt eller serviceydelse præsenteret for så mange relevante mennesker som muligt og herefter overbevise dem om, at de skal investere i netop det, din virksomhed tilbyder.

Vælger du at gøre brug af online markedsføring, skal du altid være opmærksom på, hvilken type af medie eller platform, du benytter til markedsføringen. Eksempelvis giver Facebook folk mulighed for at kommentere på din virksomheds opslag, og derfor er det altid vigtigt at overveje, om denne funktion er hensigtsmæssig i den pågældende situation og til det produkt eller budskab, du ønsker at udbrede. Markedsføring gennem e-mails kan eksempelvis ske gennem en nyhedsmail, og her bør man som virksomhed være opmærksom på, at denne type mail ofte havner i modtagerens spam-filter, eller at modtageren sletter nyhedsmailen med det samme uden at åbne den, hvis emnefeltet ikke taler til dem. Overvej derfor altid, hvilke fordele og ulemper der er ved det medie, du benytter til at komme i kontakt med din modtager.