Annonce

Går du og tænker på, om gamers kan lave god markedsføring for dit brand, så se her, om du kan nikke genkendende til disse fordele:

Fordele ved at blive esport sponsor

Der er rigtig mange brancher og brands, som kan have glæde af at blive sponsorer indenfor esport og gaming generelt.

Det skyldes blandt andet, at esport er blevet så stort – på så kort tid, at efterspørgslen efter sponsorer ikke kan følge med i forhold til antallet af streamers på eksempelvis Twitch. Det betyder for de fleste brands og virksomheder, at det er attraktivt at søge efter gamers til at brande deres produkter under live streamings.

At mange brancher er interesseret i at lave sponsoraftaler med streamers skyldes, at der er et hav af muligheder for at komme ud med et troværdigt budskab via streameren. Eksempelvis er brancher såsom: Drikkevarer og take away, uddannelser og tøjmærker rigtig glade for denne form for markedsføring.

Det skyldes, at fans til streameren på Twitch allerede sidder online, og derfor har let adgang til at søge mere information om, eller købe produktet med det samme.

Twitch er størst

Millioner af gamere verden over spiller forskellige spil online. Eksempelvis: CS:Go, League of Legends (LOL), World of warcraft osv. Det betyder at der er et væld af muligheder for eksponering.

Streamerne findes i høj grad på gamerplatformen Twitch, og sekundært på YouTube og Mixer. Sidstnævnte er den seneste ”dreng” i klassen. Mixer prøver derfor på, at trække nogle af de største gamere fra Twitch over på Mixer platformen.

Hvordan finder jeg de gode influencers

Som udgangspunkt er alle streamers, med en fanskare, influencers. Streamerne kan påvirke deres fans. Og disse fans har stor tillid til at streamerne vil dem noget godt. Derfor er streamerne troværdige, og gode reklamesøjler.

Så hvordan finder du de gode gaming influencers? Det gør du ved at bruge et website, som har specialiseret sig i at skaffe kampagnedata på Twitch gamerne. Det kunne eksempelvis være Loggershut, der formidler kontakten imellem streamerne og de brands eller virksomheder, der ønsker et samarbejde indenfor: Esports sponsorship