Forbrugerombudsmanden undersøger en sag, hvor en forbruger blev lokket i en abonnementsfælde med løfte om et godt tilbud.

To frokostbøffer på Jensens Bøfhus for 10 kroner. Det er hvad en forbruger blev lokket med. Det viste sig dog, at der kun var tale om en konkurrence om frokostbøffer, og forbrugeren blev lokket i en abonnementsfælde til 600 kr. om måneden.

Forbrugerombudsmanden undersøger sagen, og bruger anledningen til at advare mod abonnementsfælder.

– Bagmændene bag abonnementsfælderne bruger ofte kendte brands til at lokke forbrugerne i fælden. Mailen eller hjemmesiden kan se rigtig ud, fordi der er brugt det rigtige logo og navn, men vi er desværre nødt til at være meget kritiske og læse det med småt. Særligt hvis vi skal give vores betalingsoplysninger, siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i en pressemeddelelse.

Her på it-borger.dk har vi en masse guides til, hvordan du undgår at blive snydt på nettet:

Sådan handler du sikkert på nettet

Kendte misbruges i fupreklamer: Sådan opdager du dem

Gode råd om mail-sikkerhed

Surf sikkert på nettet

Virus, phishing og malware: Sådan undgår du det