I 2021 består vores hverdag i højeste grad af digital interaktion. Dette gælder alt fra privatliv til erhvervslivet. Derfor er det selvfølgelig selvsagt, at man som virksomhed må tilpasse sig og anvende de værktøjer, som teknologien åbner op for. Er du virksomhedsejer – eller ønsker du at blive det – så har vi her samlet en oversigt over styringsværktøjer, der kan gøre livet som virksomhed nemmere i år (og årene frem).

Kontraktformatet er revolutioneret

I mange år har den fysiske kontrakt regeret i alle dele af erhvervslivet, men med digital opmærksomhed har det digitale format vundet frem. Den dansk startede virksomhed, Contractbook, er en af de virksomheder, som netop har været med til at revolutionere det digitale kontraktformat.

Når du driver en virksomhed, vil der være mange kontrakter – og før der er kontrakter, er der alt den indledende opsætning. Noget som for en både nystartet og veletableret virksomhed kan virke uoverskueligt.

contractbook billede

Derfor gør du klogt i at samle kontrakterne fra start til slut – fra drafting til executing – under ét tag (og uden flere tools skal benyttes).

Med et effektiviseret kontraktformat, kan du både spare tid og undgå manuelle fejl. Derfor har Contractbook også udviklet en række templates baseret på forskellige kontraktformater, der gør det nemmere at komme igang.

Gør dit lønsystem til en ven af huset

Hvis der er noget, som tager lang tid, så er det at lave løn. Derfor er det nemlig ekstra rart, når systemer udvikles, der kan automatisere processen. I Danmark findes der efterhånden flere lønsystemer, men der er forskel på, hvad man får. Et råd er derfor at vælge en løsning, hvor du sparer mest mulig tid, som kan bruges på bedste vis andre steder.

Fokuser derfor på at have et automatiseret system, som sparer dig tid, og hvor brugervenligheden gør lønadministrationen nem. Her kan værktøjer som Salary bruges til at få den nødvendige oversigt.

salary billede

Med et overview over løn, medarbejdere, freelancere og tidsregistrering, gøres dette derfor nemt for virksomheden.

Herudover vil du som virksomhedsejer (noget du måske kender) støde på diverse cases, hvor den rigtige guidance er velkommen.

Noget som i disse dage især er ekstra vigtigt er feriedage og godtgørelser. Et lønsystem her kan hjælpe på at afregne feriegodtgørelsen og udbetaling af ferie tillæg.

Hold styr på regnskabet med automatisk fakturahåndtering

Ligesom temaet har været med ovenstående punkter, har vi som tredje punkt her at gøre med endnu et praktisk element. Med andre ord tales der om fakturahåndtering, som alle virksomheder kender til.

Tidligere skulle du manuelt indtaste faktura, hvilket kunne forårsage fejl. I dag er det blevet muligt at uploade informationen, som automatisk scannes. Her synkroniseres betalingsdata med dit regnskabsprogram, hvilket gør hele processen for fakturahåndtering væsentlig nemmere.

corpay billede

Herfra er der ekstra tilføjelser, som bygger på elementer som betalinger. Her kender du måske Corpay One, som automatisk kan betale leverandører baseret på bilag.

En verden af muligheder

Der er ingen tvivl om, at der findes mange muligheder, når det kommer til digital virksomhedsstyring. Ovenstående bygger på tre af de mest fundamentale – og essentielle – områder i virksomhederne.

Har du brug for et led mere om sikker brug af internettet på arbejdspladsen, kan du også læse vores guide til sikker brug af internettet.