Vil du gerne til tops på Google med din virksomhed og booste dit marketingsarbejde? Vil du have, at din hjemmeside og gode indhold bliver læst i højere grad? Eller ønsker du at sælge mere?

Uanset formål, kan det være en rigtig god idé at kigge nærmere på søgeordsplanlægning.

Søgeordsplanlægning relaterer sig til marketing og online kampagner. En professionel tilgang til søgeord og planlægning af søgeord kan gøre en stor forskel, når du gerne vil have succes med dine online kampagner.

Når man ved og ligeledes kan forudse, hvad folk søger mest på, er det ligeledes nemmere at ramme plet og målrette det korrekte indhold til din hjemmeside, hvad end du er helt ny iværksætter eller er en veletableret virksomhed. Og hvorfor ikke lave dét indhold, folk efterspørger og gerne vil læse?

Primært bruges søgeordsplanlægning inden for Google Ads (tidligere Adwords), hvor det er et effektivt værktøj i din virtuelle værktøjskasse. Søgeordsplanlægning kaldes også for ’Google Keyword Planner’, og har et hav af brugbare funktioner.

Bl.a. kan du i Google Keyword Planner finde ny inspiration til nye søgeord, ligesom det kan give dig værdifuld information om tendenser i søgevolumen og et udsnit af gennemsnitlige månedlige søgninger.

Til hvert ord kan du også se, hvor stor konkurrencen er på det pågældende ord, ligesom Google KeyWord Planner kan hjælpe dig med at udregne prognoser for de kampagner, som du planlægger i fremtiden.

”Hvordan kommer jeg så i gang?”, tænker du måske. Allerførste skridt er at få en Google Ads konto, hvis du ikke allerede har det i forvejen. Derefter kan du benytte Google Keyword Planner.