70’erne gav os den første personlige computer, 80’erne gav os cd-afspilleren, 90’erne gav os internettet og 00’erne finpudsede det.

Nu står vi i udgangen af 10’erne og vi er mere online og informerede end nogensinde før. Vores liv har aldrig afhængt så meget af nettet, som det gør nu. Verden som vi kender den, har ændret sig drastisk fra den første computer blev opfundet.

Den har fungeret som et værktøj, som har fremmet samfundet og opfindelser i flere årtier, og efterhånden som den er blevet til et allemandseje, har den haft en enorm indflydelse på vores samfund og hvordan vi agerer med hinanden.

 

Verden er flyttet til nettet

Verden som vi kender den, har ændret sig idenfor de seneste årtier. Vi er begyndt at være mere og mere på nettet, og hvorfor, spørger du måske. Det er fordi verden som vi kender den, er flyttet på nettet. Shopping plejede at være en heldagsaffære, hvor du kunne finde på at sætte en held dag af til det – nu er det kun et klik væk. Digitalisering har formet 10’erne og der er ingen som kan sige, hvad det næste, som kommer på nettet er.

Vi har endda flyttet vores socialisering på nettet. Sociale hjemmesider som Facebook, Twitter og Instagram har formet den måde, vi kommunikerer med hinanden. Det er nemmere end aldrig før at finde venner, du gik i folkeskole med, eller at fortælle verden, hvad du fik til frokost i dag. Digitaliseringen har ikke kun formet vores personlige liv, men også dit professionelle.

 

Samfundet er digitaliseret – og dit firma følger med

Måden samfundet fungerer på har ændret sig – alt er flyttet på nettet. Dette glæder også måden firmaer fungerer på. Flere og flere firmaer har rykket deres forretning på nettet. Det er nemmere for firmaet at yde sin servicer på nettet og deres klientel er enige. Dette gælder alt indenfor firmaet lige fra markeds – til bogføring.

Online markedsføring kan gøres nemt og hurtigt, og det er ofte, at det kan fungere meget billigere, eller endda gratis, en traditionel markedsføring kan. Online markedsføring fungerer ofte på sociale medier hvor det er nemt at nå et bredt publikum, da størstedelen af befolkningen i forvejen har rykket deres forbrug på nettet. Det kan være et sjovt billede, eller deltagelsen i en ”twitter-feud” som kan fremme firmaets salgstal og ry hos forbrugerne. Man ser oftere og oftere at firmaerne har personificerede profiler, som ofte markedsfører til unge, få et stort publikum, fordi det ikke føles som en reklame.

Et andet eksempel på digitaliseret firmadrift, er dét at bogføre på nettet. Der er flere og flere firmaer som står til rådighed indenfor online bogføring. Dét at starte et firma i nutiden rotteræs kan være en forvirrende og uoverskuelig proces, og at skulle holde styr på adskillige fakturerer, regninger og papirer kan blive til en uoverskuelig situation at stå i. Det her her de online bogførere kommer ind i billedet. Der tilbydes en service, hvor du bliver fri for at sidde og rode med et unødvendigt rod af papirer, og du kan nemt tage din forretning med rundt, uden at skulle slæbe rundt på store og tunge kufferter.

 

Digitaliseringen er fremtiden

Digitaliseringen er stadigvæk et forholdsvist nyt koncept, men det viser ingen tegn på at stoppe inden for den nærmeste fremtid. Derfor er det en god idé at hoppe med på vognen, inden du finder dig selv efterladt i den forældede verden. Digitalisering kan være gavnligt, men det kan også være et skadeligt, og skræmmende koncept hvis man ikke sætter sig ind i det. Det er vigtigt at følge med tiden og digitalisering fortsætter med at vise sig selv som at være fremtiden.