Når man er erhvervsdrivende, ved man udmærket godt, at det kan være rigtig dyrt i lønningsomkostninger, når man skal have nogle til at sidde med alle de tunge administrative opgaver. Og det er et problem, langt de fleste virksomheder er bekendt med, når de en gang imellem går deres omkostninger igennem for at se, om der er nogle områder, hvor man kan spare.

Men sådan behøver det faktisk ikke at være. For med få enkelte integrationer kan man faktisk digitalisere store dele af de administrative opgaver, således at opgaver såsom bogføring og håndtering af diverse kontrakter og tilbud bliver så let som en leg. Læs med videre, hvor vi giver nogle fif til, hvordan man som arbejdsgiver eller erhvervsdrivende kan spare penge på administrationskontoen.

 

Simplicitet i bogholderiet

Indholdsfortegnelse

Bogholderiet er ofte en tung post i alle virksomheder, der har en større volumen og et større antal bilag, der skal krediteres og debiteres hver dag. Det er en opgave, der kræver tid, og samtidig kræver det, man har en vis forståelse for, hvordan økonomistyring og bogføring skal håndteres.

Men hvor denne opgave måtte udføres af en fagkyndig før i tiden, er det faktisk i dag en opgave, som i hovedtræk kan klares af digitale processer. Med ganske enkle integrationer er det nemlig muligt at simplificere hele processen, således at det faktisk er den, der handler, der også står for bogføring.

Teknologien bag det digitaliserede bogholderi består i, at man skal tage et billede af et udlæg eller et bilag – og så regner integrationen og algoritmen bag sig frem til, hvilket køb der ligger bag bilaget. Det er ganske simpelt, og undersøgelser har faktisk vist, at denne algoritme ikke laver flere fejl, end en almindelig bogholder ville gøre. Langt de fleste af denne slags løsninger er i dag inkluderet i dit regnskabsprogram. Men hvis du gerne vil undersøge mulighederne for endnu mere avancerede programmer, kan du blandt andet kigge på en af de mange udviklingsbureauer, der har udviklet algoritmer til flere velkendte former for bogføringsopgaver såsom rejseafregning og så videre. Det har ingen indflydelse, om du er konsulent, advokat, tømrer eller ejer en webshop – alle virksomhedstyper egner sig nemlig til brug af en af de smarte bogholderialgoritmer, der i store træk kan erstatte den lønningstunge bogholder, der tidligere har været uundværlig i virksomhedens administrative opsætning.

Undersøg dine muligheder med en digitaliseret bogholder i dag, og effektiviser din virksomhed allerede i morgen. Det betaler sig.