Der er mange som går og tror at man ikke kan bruge markedsføring på de sociale medier, når man vil annoncere til andre virksomheder. Men dette passer ikke. Du kan sagtens bruge både Facebook, LinkedIn og Instagram til at lave markedsføring med en B2B virksomhed. På denne side kan du læse nogle gode tips, til hvordan du kan lave en god markedsføringskampagne på et af disse sociale medier.

Sådan laver du en god kampagne (målrettet andre virksomheder)

Den bedste metode som du kan bruge, når du vil annoncere mod andre virksomheder, på de sociale medier, er ”lead ads”.

En lead ad er en annonce, hvor du ikke sender modtageren direkte ind på din hjemmeside eller andre steder, du giver derimod personen noget af værdi, som personen så betaler med ved at give dig sin E-mail.

Denne E-mail kan du så bruge i din E-mail markedsføring, hvor du har en langt større chance for at personen konvertere og altså bliver til en kunde. Udover dette, så kan du med en stor E-mail liste, også sende nyheder og andre gode tilbud, ud til hele denne GRATIS.

Du kan også bruge den E-mail liste som du opbygger, til at målrette disse personer og personer som ligner dem med dine fremtidige annoncer.

Hvad indeholder en god lead ad?

Hvis du vil lave en god lead ad, så bliver du nødt til at give kunden noget værdi, for at personen gider at give dig sin E-mail.

Dette kan f.eks. være et ’white paper’, hvor du forklarer om nogle ting inden for dit ekspertiseområde, det kan også være en power point fra et specielt oplæg, som du har afholdt eller det kan måske være en guide til hvordan man laver lead ads.

Mulighederne er uendelige, men giv gerne noget som giver kunden noget værdi og som samtidig gør dem interesserede i din virksomheds produkter og/eller services.

Brug video til at fange dine kunder

Brug video til at fange kundens opmærksomhed. En video har en langt større chance for at få kunden til at klikke på din annonce. Ved at bruge video, kan du også meget nemmere enten forklarer eller vise hvad du giver kunden af værdi.

Hvis du vil læse mere om hvordan du kan bruge video i din markedsføring til B2B, så kan du på Makeitmedias hjemmeside, læse meget mere om markedsføring til B2B.

Hvordan skal du målrette dine lead ads?

Når du har lavet den perfekte lead ad, så skal du målrette den mod de rigtige mennesker. Dette er der mange måder du kan gøre. Hvis du i forvejen har en stor E-mail liste, så kan du målrette personer som ligner disse, ved at oprette et ”lookalike audience”.

Du kan også, hvis du gerne vil lidt bredere ud men gerne stadig kun vil målrette virksomheder, vælge at din målgruppe skal være personer, som har en virksomhedsprofil eller -side på enten Facebook eller Instagram.

Ved at læse nogle af disse råd, sidder du forhåbentligt meget bedre stillet end du gjorde før. Så nu er du klar til at annoncere din B2B virksomhed på de sociale medier.