IT og teknologi er ikke kun begrænset til e-Boks, mobilbank og sociale medier. Det er ikke kun administrative virksomheder som er nødsaget til at tilvænne sig teknologiens konstante udvikling. Faktisk er er alle ambitiøse virksomheder nødt til at indfinde sig i, at kunderne har rykket sig, og hvis de skal finde dem – så er det over internettet.

Reklamebranchens skift

En af de områder hvor man tydeligt kan se teknologiens styrke er i reklamebranchen. Der er selvfølgelig stadig reklamer i fjernsynet, men de er langt fra ligeså fremstående som de var for blot 10 år siden. Reklamer på internettet har derimod fået utrolig meget medvind, og det er ganske forståeligt, da der er mange metoder at gribe reklamerne an på.

Videoer, influencers og skræddersyet reklamation

Google er den helt store gigant når det handler om online reklamation, og det er ganske forståeligt. Hvis en virksomhed søger en specifik målgruppe, så kan Google med fordel smide reklamer for virksomheden på YouTube-videoer, som primært har den specifikke målgruppe som seer. Derudover, så har de fleste nok oplevet at søge efter et par sandaler på Google, hvorefter at man bliver ved med at møde reklamer for de selvsamme sandaler, uanset hvilken hjemmeside man befinder sig på.

Reklamer igennem populære Instagramprofiler eller såkaldte influencers kan også være nyttigt hvis man har en specifik målgruppe. Her vil personen promovere produktet, og eventuelt teste det foran deres følgere.

Man er nødsaget til at følge med

Uanset hvilke type virksomhed det drejer sig om, så er den nødt til at følge med udviklingen, ellers svinder den hurtigt ud blandt mængderne. Foruden at reklamebranchen har skiftet, så er der også områder hvorpå virksomheder er nødt til at levere ekstraservice. F.eks. en virksomhed som Sunset Boulevard, som har udvidet deres sortiment af burgere også udviklet muligheden for at forudbestille maden via f.eks. telefonen, så ventetiden kan skæres ned til et minimum.